Inspration

  DATUM: 2011-05-31 TID: 10:49:00
  FotonPermalink
  2 KOMMENTARER


Efter att ha spenderat en timme igår och kikat igenom alla gamla bilder, så har insprationen kommit tillbaka.

Flyttstädande

  DATUM: 2011-05-23 TID: 15:49:58
  VardagligtPermalink
  0 KOMMENTARER


Hallå!

Passar på att ladda upp en bild ifrån mitt kaos förra flytten. Det är snart dags igen (hoppas jag!). Sitter bara och väntar på att få en lägenhet. För flyttpacka/kasta har jag redan börjat med. Idag så gick jag igenom garderoben i hallen. Och 3 stora sopsäckar stor redo för kastande.

Jag minns hur förväntansfull jag var över att få flytta hit, och det känns faktiskt lika skönt nu att få flytta tillbaka. Tillbaka till stan jag är uppväxt i, men i en ny lägenhet!

Lördagmorgon

  DATUM: 2011-05-21 TID: 08:57:19
  VardagligtPermalink
  0 KOMMENTARER



Godmorgon!

Trots kvällens funderingar på allt och ingenting, sov jag riktigt bra. Och imorse när jag vaknade med solen i ögonen insåg jag att det är första helgen på bra många veckor, jag vaknar upp ensam eller inte har någonting som måste göras direkt.


Det tänkte jag njuta av och spendera några timmar i sängen med datorn i knät, alternativt sätta igång en film. Sen dusch och frukost.


Efter det en promenad och ikväll blir det lite festligheter med flickorna, kan det bli en bättre lördag?


kvällsfunderingar om allt och ingenting.

  DATUM: 2011-05-21 TID: 00:06:35
  PersonligtPermalink
  1 KOMMENTARER
Det är fredag.. eller nej, klockan övergick precis till lördag. 1 månad kvar till jag får min första anställning, jag ska alltså räknas som vuxen och lämna studentlivet bakom mig för att utföra någonting vettigt om dagarna.

Jag borde egentligen sova, men alla tankar bara far omkring. Jag funderar på lägenheten, hur det blir att flytta tillbaka till katrineholm (folk verkar iallafall vilja ha mig tillbaka dit), jag funderar på kärleken och känslor överlag. Jag kan ha valt rätt, men ändå så fel just nu.

Det blir ett väldigt osammanhängade inlägg det här, men jag behöver få försöka få ner mina tankar någonstans. Även om jag egentligen inte lyckas så bra.

Trots allting ser jag så ljust på framtiden, men jag kommer sakna flickorna här, jag kommer sakna skolan. Alla glada ansikten varje morgon, tjatet om vems tur det är att köpa kaffe och när omprovet är (trots att alla alltid lyckas få bra betyg). Jag kommer sakna det mesta i Eskilstuna, trots att både det värsta och det bästa hänt i den här stan. Tillbaka till dåtiden men som lite mognare och lite äldre... förhoppningsvis även lite klokare!

Underbar helg!

  DATUM: 2011-05-08 TID: 20:39:08
  VardagligtPermalink
  0 KOMMENTARER
Dom senaste helgerna kan inte beskrivas på något annat sätt än helt underbara, och den här helgen slog alla rekord.

Men nu kryper jag strax ner i sängen med Felix och spanar inte lite serier :)

living in a dream!

  DATUM: 2011-05-05 TID: 08:29:00
  VardagligtPermalink
  0 KOMMENTARER
Sitter just nu i soffan med datorn iknät, precis ätit frukost och jag har gått om tid innan jag ens behöver fundera på att dra på mig jackan och bege mig iväg. Helt underbart.

Sen praktiken tog slut har jag inte stressat en enda morgon, och jag njuter
!



No sugar!

  DATUM: 2011-05-05 TID: 08:24:51
  VardagligtPermalink
  0 KOMMENTARER
Update på gården
Inget godis, ingen läsk & inget fikabröd!
När sockersuget satte in fick det bli ett litet paket russin och sen var det över. Helt underbart!

I övrigt var dagen helt perfekt igår, blev färdig med ett program vi försöker lära oss i skolan, sen ner på stan och en kopp kaffe med Elin & Ellinor. Påvägen hem lite samtal med bror och sen så fort jag kom innanför dörren ringer Johan. Så gårdagen bestod utav bara trevligt folk och bra händelser.

Hoppas på en repris idag faktiskt.


Sockerdetox

  DATUM: 2011-05-04 TID: 08:36:57
  HälsaPermalink
  1 KOMMENTARER

Dag 1

Efter ett inspirerande inlägg utav min vän Emma så har jag bestämt mig för att testa sockerdetox!
Jag har inte satt någon tid än med tanke på att jag vet att jag inte kan hålla det till 100%. Men jag ska försöka och idag är dag 1.


Socker är ju faktiskt inte bara godis och läsk, utan kolhydrater innehåller mängder utav socker. Dock tror jag inte på att utesluta det helt. Men minska lite.

Jag har därför kört på en kolhydratsfri frukost.                                                                                                
2 stekta ägg
2 skivor kalkon
1,5 mugg mjölk


Sen har jag hunnit med 10 minuters promenad till konsum där äggen inhandlades. (Det har väl inte med saken att göra, men måste ju få känna mig duktig som trots allt går ut tidigt på morgonen istället för att bara rosta en macka)



Efter regn kommer solsken

  DATUM: 2011-05-03 TID: 08:20:17
  PersonligtPermalink
  1 KOMMENTARER
Som jag sa igår..
Det blir bättre!

Efter en rätt så skaplig natt med ett par timmar sömn så känns allting bra mycket bättre. Och inte ens att det snöar berör mig, för idag kan jag le även om jag inte är överlycklig. Men jag är dom bästa man kan ha runt omkring och det betyder otroligt mycket.

Ska faktiskt ta mig iväg och träna efter skolan, för att jag tänker vägra gräva ner mig i soffan en kväll till. Allting löser sig faktiskt alltid :)

Tack Emma för ditt stöd igår <3

Känslorna har hunnit ifatt mig..

  DATUM: 2011-05-02 TID: 20:53:19
  PersonligtPermalink
  0 KOMMENTARER
Jag fick en fråga här omdagen, en fråga om hur allting känns.
Jag sa som det var att livet borde vara kaos men jag har klarat mig rätt så bra..
Tills ikväll, då föll allt.

Tårar som varit inne alldels för länge rann över kanten. Att inte ha sina bästaste i närheten tär på en. Att inte veta vem man ska vända sig till.

Jag vet att imorgon kommer jag gå med huvudet högt igen, men det är då. Jag vill inte ensam nu, nu när känslorna hunnit ifatt :(

tidsfördriv att dö för

  DATUM: 2011-05-02 TID: 08:25:12
  VardagligtPermalink
  0 KOMMENTARER

Har man tråkigt och är klar alldels för tidigt på morgon, då kan man roa sig med att ta fula ego-bilder i cam! :)