yey

  DATUM: 2009-09-30 TID: 22:09:06
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Halloj på er.

Nu sitter jag här och ska väl snart försöka sova, eller om det blir ett idol avsnitt innan eftersom det inte blev någe förut.

Skoldagen gick helt okej och sen blev det film, mat och prat med Alex, Var jättetrevligt :)

min dag alltså..

En flickas dagbok kluven mitt itu.

  DATUM: 2009-09-30 TID: 08:15:15
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Hej :)

Nu kan ingen säga emot mig om att hösten faktiskt är här och jag gillar den samtidigt som jag känner att den lika gärna kan försvinna. Jag känner mig ganska kluven mitt itu idag faktiskt, jag vill ligga i sängen hela dagen samtidigt som jag faktiskt vill gå till skolan.

Dagen blir iallafall att bege sig till skolan snart, hår och smink ska på först bara. Runt 16.00 när vi avrundar dagen så skulle Alex följa med hem och titta på trolltider (det märks inte att jag snart blir 19 och han är 23 va ;P) Haha, aja man ska vara barn länge.

Igår hörde jag av mig till honom igen, och nu vet jag vart han står och det känns tomt.

phi

  DATUM: 2009-09-30 TID: 08:10:17
  Permalink
  0 KOMMENTARER
<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/1131769/carolinaandersson?claim=s2jrjdmphes">Följ min blogg med bloglovin</a>

tankar på annat håll.

  DATUM: 2009-09-23 TID: 20:48:24
  Permalink
  1 KOMMENTARER

Idag är det onsdag, jag vill ha lördag nu. Jag längtar efter att hoppa på bussen och åka emot katrineholm och spendera två nätter där, hemma. Jag ska gå hem och krama om min farmor för det var länge sen jag såg henne och jag saknar henne.

Just nu vill jag ha lördag mer än någon annan dag, och morgondagen med föreläsningar, den dagen kan vi helst skippa.




Slutkörd och mat.

  DATUM: 2009-09-23 TID: 18:24:35
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Heej :)

Här sitter jag otroligt trött och seg efter skoldagen, mycket blev gjort och saker börjar falla på sin plats.
Fiskgratängen står i ugnen och magen kurrar, ska bli skönt att krypa upp i fotöljen med lite mat och titta på tv, sen blir det nog tidig sömn.

Imorgon är det föreläsningar som gäller, jippy!?

Nej nu ska jag titta till maten lite.

skriver av mig lite.

  DATUM: 2009-09-22 TID: 09:03:38
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Godmorgon!

Självstudier står det på schemat idag vilket är behövligt. Trots lite mer sömn så är jag inte pigg alls, jag förstår inte. Men ska iallafall ta mig lite frukost och kolla på en film så blir det att jobba på med pluggandet i eftermiddag. Det känns bättre så faktiskt.

Det var trevligt att ha Emma här och kan ju säga att bion var helt okej, Flickan som lekte med elden. Saknar lite från boken och lite var väl lite för tydligt men men. Hade inga höga förväntningar faktiskt, för på en så bra bok är det rätt omöjligt att göra en jättebra film.

Frukost va det nu.. :)


bio

  DATUM: 2009-09-20 TID: 11:02:35
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Här sitter jag med hörlurana på, det är ju tur man har nerdraget eftersom man ser lite smålustig ut i stora hörlurar:P.

Strax ska jag ta tag i lägenheten och håret, sen blir det att kila ner på stan och möta Emma, Då blir det mat och bio. Sen kommer hon med hem och bli nattgäst. Men den fuskisen får sova imorgon när jag ska ta mig upp till skolan, fast okej hon jobbade till 4 inatt.

Ska skriva ner en lista på saker som behöver handlas idag också, får ta med mig Emma så jag har lite bärhjälp. :)


ensamhet är inte lika ensamt längre.

  DATUM: 2009-09-18 TID: 21:27:19
  Permalink
  1 KOMMENTARER

Godkväll på er.

Den här dagen har varit riktigt bra. Skolan gick enkelt och vi gjorde mest ingenting kändes det som samtidigt som vi fick en del vettigt gjort. Vi gick tillsammans med en annan grupp och käkade lunch vid halv 1 sen fastnade vi där till kvart i 4 ungefär innan det var dags att bege sig tillbaka till skolan och hämta datorerna.

Fick med mig Alex som sällskap in på clas ohlson där en skarvsladd, en antennkabel och en taklampa som min snälla bror hjälpte mig att sätta upp införskaffades, länge sen jag skrattade så otroligt mycket. Imorgon kommer säkert bilder upp på vardagsrummet då jag fått bort alla kartonger.

Just nu sitter grannen ovanför och dunkar musik, fest antar jag?. Själv sitter jag här och myser, för en gångs skull trivs jag med att vara ensam.

På söndag eller måndag får jag finbesök ifrån katrineholm, Världens bästa Emma kommer hit, då blir det bio för hela slanten :D.

Nej, nu ska jag krypa ner och läsa vecko revyn.

Pusspåer.


Freeeedag.!!!!!!!!!!!

  DATUM: 2009-09-18 TID: 08:06:12
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Utställingen för förra helgen :)

Godmorgon!

Sovit skapligt inatt faktiskt men skulle inte klaga om jag fick sova lite till.

Ska strax fixa iordning mig och försöka ta disken innan jag måste iväg till skolan, se hur länge vi går idag. Ska iallafall iväg en sväng på stan och köpa mig en lampa,så jag kan sätta lampan jag har i vardagsrummet i hallen. Brorsan skulle komma över och hjälpa mig få upp den sen, jag är för kort:P
Ska även köpa en sladd till tv.n så jag kan flytta den till dess normala plats och på så sätt flytta bokhyllan där den ska stå och sen packa upp alla kartonger, nu har jag tröttnat på dom.

Får se vad det blir i hörnet där kartongerna står nu , har en liten ide men det kommer upp senare. Nu måste jag skynda mig.

:)

orkeslös.

  DATUM: 2009-09-17 TID: 08:32:27
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Godmorgon!

Idag känner jag mig inte alls så pigg som jag borde vara, trots att jag sovit skapligt och jag lyckades även försova mig 20 minuter.

Ska strax ta cykeln till skolan, sitta där på en lång föreläsning och sen ett gruppmöte efter det. Känns sådär lagom kul just nu.

Nej ska ta en ipren sen cykla iväg.

hejsvejs.

yey

  DATUM: 2009-09-15 TID: 16:34:55
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Skolan har kommit igång för fullt och jag kan faktiskt ärligt säga att jag gillar det. Jag gillar att ha någorlunda fasta rutiner, jag gillar att få tänka ut och lösa saker.

Nu ska jag iallafall snart hoppa i mjukisarna, gå bort till konsum och köpa något onyttigt och sen sätta mig här igen och plugga. Sovmorgon imorgon till 1, det klagar vi inte på.


min helg.

  DATUM: 2009-09-13 TID: 19:51:06
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Då var man hemma i Eskilstuna igen, och det känns lite lättare för varje gång att komma hit. Saknaden efter ljud börjar försvinna så snart kan jag nog åka fram och tillbaka med samma känsla.
Lite annat som ställt till humöret också.
Tänker på dig, du är stark för din ålder och får inge ge upp

Precis ätit en macka och druckit lite te, väntar nu på att potatisen ska koka klart så jag kan steka den imorgon bitti så jag har matlåda. Hade ju en bra matlåda men den ligger kvar i katrineholm, så går det när huvudet inte är med:P

Ensam mamma söker idag, sen sängen. :)


...

  DATUM: 2009-09-12 TID: 14:48:14
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Nu sitter jag här i Katrineholm efter att ha ätit en lunch med Emma, trevligt:)

Nu ska jag gosa vidare med kissarna.

hjälp,

  DATUM: 2009-09-12 TID: 08:09:51
  Permalink
  1 KOMMENTARER

Hjälp!

Nu sitter jag bara och väntar på ett pang ifrån tvättstugan, och att allt vatten ska flyga upp och allt blir vattenskadat. Om 20 minuter ska jag kila ner och kika igen och se om allt gått bra eller inte.

Man kanske skulle städa badrummet när man ändå håller på, så får man någonting vettigt gjort.

tvättstugan & hembesök.

  DATUM: 2009-09-12 TID: 07:36:52
  Permalink
  0 KOMMENTARER



Godmorgon. :)

Här sitter jag med godispåsen i högsta hugg, en bra start på dagen tycker jag.

Jag ska strax ta mig ner till tvättstugan och försöka förstå mig på den där maskinen. Det blir andra gången jag tvättar i hela mitt liv, usch läskigt. :P

Åker iallafall hem till Katrineholm vid 12 idag där Emma möter upp mig för en fika. Sen hem till Mamma & Pappa runt 3 kanske det blir.

Får se om datorn slinker ner eller inte, mycket att släpa på men den kan va bra att ha där, lite skolarbete att gå igenom så vi får se hur det blir. NU var det tvätten.. Önska mig lycka till.


Ny design

  DATUM: 2009-09-11 TID: 19:13:13
  Permalink
  0 KOMMENTARER
Hej hopp!
Är lite busig och gör ett "gästinlägg" för att tala om att designen är klar och på plats.
Hoppas du gillar den Carro :o)

Säg till om det ser konstigt ut någonstans bara!

/Emma

nu kör vi :D

  DATUM: 2009-09-09 TID: 16:25:48
  Permalink
  2 KOMMENTARER

Jag är tillbaka till mitt vanliga jag igen, jag är den där glada, posetiva & sociala personen som jag blev i högstadiet men som sen försvann under gymnasietiden.

Jag är på topp och livet känns enkelt.

Min dag.

  DATUM: 2009-09-08 TID: 17:02:28
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Hej :).

Andra skoldagen avklarad, den blev längre än den första och lite mer intensivare. 9-15:30.

Vi har i princip hållt på med gruppövningar så vi ska kunna arbeta i grupp och lära känna varandra bättre och trött blir man. Mycket tänkande och fysiska övningar.

Ska strax peta in massa silverschampoo i mitt hår och låta det verka 10 minuter innan jag ska in i duschen.

Kvällens mat blir nog kycklingfile , ris & beaniesesås.

Hejsvejs!

Sovdags :)

  DATUM: 2009-09-07 TID: 21:22:00
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Söto<3

Och med den här bilden säger jag godnatt :) Hörs tidigt imorgon bitti.

fryser&gäspar&fryser igen.

  DATUM: 2009-09-07 TID: 19:35:48
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Godkväll :)

Nu sitter jag här och gäspar och fryser.

Skulle vara skönt att krypa ner i sängen men nejnej, inte än.

Ska sitta här en halvtimme ungefär sen sätter jag mig nog framför tv.n och tittar på färjan innan det blir dags att sova. Imorgon blir det upp klockan 7 för att sen klockan 9 befinna mig på skolan för samarbetsövningar/grupplekar eller vad man nu kallar det.

Skulle egentligen kunna sova till halv 8 imorgon eftersom det tar 5 minuter med cykel ner till skolan eftersom det är nerförsbacke, älskar det :) Lite bökigare bara när man ska hem igen :P lång uppförsbacke hela vägen.


första dagen avklarad :)

  DATUM: 2009-09-07 TID: 14:11:03
  Permalink
  1 KOMMENTARER



Första dagen avklarad!

Det blev mest en massa information och prat och dom kommande två dagarna så blir det gruppövningar. Så ska bli spännande att lära känna dom andra lite.

Det är en spridd blandning utav åldrar, 18-45 :).

Nej, nu blir det lite städning.


Våren smäller.

  DATUM: 2009-09-07 TID: 09:33:55
  Permalink
  1 KOMMENTARER


Hejhej :)

Här sitter jag iordningklädd & sminkad inför den första skoldagen. Jag är inte nervös så som jag borde vara, jag intalar mig att jag inte är nervös för jag är inte stirrig, jag har inte det där nervösa pirret som alltid brukar finnas där.
Men hur jag än intalar mig att jag är helt lugn så finns det någonting där, det är inte ett pirr utan mer nått annat. Nått i magen som känns mer som ett rökigt moln än ett pirr.

Om en timme ska jag ta cykeln och cykla iväg och försöka hitta rätt. Önska mig lycka till:)

Ska strax ta mig en macka till så jag överlever dagen, börjar klockan 11 men har ingen aning om när jag slutar så jag vet inte om man ska ha mat med sig eller så, ett äpple hade varit bra men något sånt har jag inte.

Winnerbäck fortsätter spela musiken som aldrig tar slut.

:)

  DATUM: 2009-09-06 TID: 20:24:23
  Permalink
  0 KOMMENTARER


Nu har jag kommit hem efter ett besök hemma i Katrineholm. Jag har duschat och ätit en macka, nu sitter jag och slötittar på ensam mamma söker.

Blir nog tidigt i säng ikväll, otroligt trött. :)

Besök..

  DATUM: 2009-09-04 TID: 13:17:57
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Mitt lilla kök :)

Hej på er!

Nu sitter jag här och ska strax bege mig ner mot tågstationen och möta upp min vän Emma. Ska bli riktigt kul att ha henne här över natten. Våra planer är iallafall en sväng ner på stan, en promenad här i området, handla lite mat, äta tacos & titta på film. I dom planerna kan vi nog putta en lite fika också :).

Imorgon har vi iallafall planer, upp tidigt och iväg till vilsta på kattutställning där Englas små bäbisar Carrera & Felix ska ställas ut. Ska bli riktigt kul att se felix, inte sett honom på 3 månader nu.

Framåt ett så åker jag hem till Katrineholm med Emma. På söndagen vankas det nämligen födelsedagsfirande utav Pappa som blir gammal. 45 år :).

Nej, dags att fixa klart allt innan jag måste gå.

Trevlig dag på er!

Inflyttad och klar.

  DATUM: 2009-09-03 TID: 09:58:32
  Permalink
  0 KOMMENTARER

Hej!

Då har man bosatt sig i Eskilstuna och det känns bättre och bättre för varje dag faktiskt. Tror det kommer bli kanon sen när skolan drar igång så man får prata med någon, det är nog det värsta att det är så tyst.

Jag som är van att alltid ha nån att babbla på med pratar nu 5 minuter om dagen ungefär då telefonen ringer...

Men det löser sig det också, Idag är planerna att plocka iordning och packa upp, sen moppa golven och sådär så det är fint imorgon när Emma kommer :).